Piperensernisser

I 1990 presenterte Kvinner og klær "Nissenes jul". Alle modellene var laget av Kristin Langebraaten.                                                              Noen år senere begynte jeg å lage mine nisser. Og jeg har utvidet antallet nisser flere ganger. Her på gården flytter nissefamilien inn i hjørneskapet på kjøkkenet til jul og dukker forsåvidt opp flere andre steder på kjøkkenet også. Nisseproduksjon kan skje på samlebånd så dette er en virkelig juleverkstedidè.



Jeg starter med å lage kroppene av piperensere og vatt. Hodene er malte trekuler.

Så lages det klær. De kan sys av filt, stoff eller av ferdige strikka strømper i forskjellig størrelse.  På slutten av 1990-tallet var det et stort utvalg av møbler, ski, instrumenter og annet å få kjøpt. Panduro har fortsatt en del. Alle de små julegavene er 1-4 små sukkerbitpakker som er pakket sammen.

2 kommentarer:

  1. Er det mulig å bestille slike?

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for et hyggelig spørsmål, men nei det er ikke mulig. Jeg har noen ferdige kropper liggende, men har ikke hatt tid til å gjøre de ferdig. Og jeg har nok ikke noe problem med å få de plassert her.

      Slett

Var dette nyttig?