Vaske dusj

Jeg er veldig opptatt av å bruke rengjøringsmidler som ikke lager riper verken i glass eller plast. Riper vil på sikt gjøre renholdet vanskeligere.

Jeg har funnet ut at et helt vanlig vaskemiddel beregnet på baderom fungerer bra hos oss, selv om vi har mye kalk i vannet. Jeg trenger også en svamp, en nal og en myk mikrofiberklut.






Vår dusj har en støvsamler mellom dusjveggen og veggen. Jeg fjerner dette støvet med støvsuger aller først.
















Så væter jeg svampen under rennende vann,












sprayer vaskemiddelet på dusjveggene,








Jeg vasker med svampen med sirkelbevegelser. Gni lett nederst på dusjveggene - det er der mesteparten av såperester, hudfett og kalk blir liggende. 






 Skyll med rennende vann fra dusjen
Bruk nal til å fjerne vannet fra dusjveggene


 Jeg bruker en myk/fin mikrofiber klut til å fjerne/tørke bort vannet rundt hengsler og dørhåndtak.


De utvendige sidene av dusjen er vanligvis bare støvete. Tørk over med en god våt fin mikrofiberklut og tørk tørt med helt tørr fin mikrofiberklut.
Jeg sprayer ekstra med vaskemiddel på gulvet og gnir med svampen også nedi rillene.
 Skyll bort såpa med rennende vann.
og tørk.